Conditie

21 januari 2018

Beste leerlingen,

Hier weer een berichtje van mij vanuit Zuid Amerika. Ik ben nog steeds in Chili. Elke dag fiets ik een stukje meer naar het zuiden. In totaal heb ik al 6000 kilometer gefietst. Weten jullie hoe ver dat is? Doordat ik elke dag wel 5 of 6 uur aan het fietsen ben gaat het fietsen steeds beter. Ik ben eigenlijk elke dag aan het trainen. Mijn lichaam raakt gewend aan fietsen en met moeilijk woord kan je zeggen dat mijn ‘conditie’ beter wordt. Van sporten wordt je conditie beter. Je kunt het bijvoorbeeld langer volhouden om te rennen, springen, klimmen, voetballen of fietsen. Jullie trainen ook twee keer in de week jullie conditie. Dat is natuurlijk tijdens gym. Maar ook als je in de pauze gaat spelen, rennen of voetballen dan wordt je conditie beter. Ik vind het heel leuk om een goede conditie te hebben, dan voel ik me fit. Wie van jullie doet er buiten schooltijd ook aan sport?

Soms als ik wel 7 of 8 uur op een dag fiets krijg ik spierpijn. Mijn lichaam is dan moe. Dat vind ik niet erg want het gaat vanzelf weer over. Dan moet ik de volgende dag gewoon iets rustiger aan doen. Hebben jullie ook wel eens spierpijn gehad?

Nu ga ik weer verder fietsen. Want het is hier nu heel lekker weer en de omgeving is heel mooi. Ik heb ook foto’s op deze website gezet, die kunnen jullie bekijken.

Heel veel groetjes,
Meester Max

1. Eline:
    22 januari 2018
    Gave foto's, adembenemend!
    Leuk dat we zo een beetje mee kunnen reizen met jullie.
    Zet m op!