De echte jungle

2 mei 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Hallo allemaal,

Vorige week was ik in de jungle van Peru. Ik sliep samen met Susan in een hutje midden in de jungle. Het hutje was heel ver weg en om er te komen moest ik eerst met het vliegtuig, daarna met de auto, daarna met een speciale jungle boot en als laatste, nog een stuk lopen. Ik het midden van het hutje stond een groot bed voor twee personen. Boven het bed hing een klamboe. Een klamboe is een groot net om de muggen tegen te houden. De muggen konden mij dus niet steken in de nacht. De douche had alleen koud water en soms zaten er grote spinnen of sprinkhanen.

Ik heb vier nachten in het hutje geslapen. In de middag ging ik samen met Susan en een gids (dat is iemand die heel veel van de jungle af weet) wandelingen maken. Tijdens de wandelingen zagen we heel veel verschillende soorten bomen en planten. Ook waren er veel dieren zoals: sprinkhanen, vlinders, torren, spinnen en andere insecten. Ook hebben we veel apen gezien. Ik hou heel erg van dieren, maar dieren die ik niet zo leuk vind zijn muggen en andere beesten die je prikken. Die waren er ook heel veel.

Een keer gingen we in de nacht wandelen en varen. Tijdens het wandelen zagen we een moeder vogelspin met heel veel kleintjes. In de boot zagen we krokodillen in de rivier. Ook hebben we in de rivier piranha´s gevangen. We mochten de Piranha´s heel voorzichtig vasthouden, want ze zijn wel gevaarlijk!

Ik vond het heel leuk in de jungle en het eten was heel lekker.

Nu ben ik bij een school waar ik kinderen uit Peru lesgeef. Als jullie vragen hebben aan de kinderen van de school, of aan mij over de jungle dan mogen jullie die altijd stellen.

Groet,

1. Eline:
    3 mei 2018
    Klinkt hier als meester-in-de-echte-jungle!
    Spannend en interessant
    Succes met lesgeven daar
    Die kids boffen maar! 😉
  2. Lanny van der heijden:
    15 mei 2018
    Hoi Max,

We hebben weer met veel plezier je verhaal gelezen.
    Wij hebben net vakantie gehad en de kinderen reageerden nu: goh meeste Max heeft wel heel lang vakantie...... Daantje wil laten weten dat ze op Ibiza is geweest en heerlijk heeft gedanst, hallo meester ik ben lushenka ken je me nog? wanneer kom je terug groetjes lushenka en waar ben je nu oke doei
  3. Meester Max:
    17 mei 2018
    Hoi Lanny en klas,
    Wel lekker hé dat het even vakantie was. En wat ben ik lang op vakantie zeg. Dat vind ik zelf ook. Maar op 22 juli zal ik weer terug in Nederland zijn. Na de zomervakantie kom ik weer gymles geven!

Hoi Daantje,
    Wat leukdat je op Ibiza geweest bent. Daar ben ik ook een keer geweest. Daar is ook een andere cultuur dan in Nederland he?

Hoi luchenka,
    Natuurlijk ken ik je nog. Ik ben nu nog steeds in Peru, maar ik ben nu vlak bij de zee, dus ik kan hier surfen op de golven. Weet je wat dat is? Na de zomervakantie kom ik weer terug op de Alexander Roozendaalschool.