Tegenslagen

9 juli 2018

Hallo allemaal,

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Dat is een gezegde in het Nederlands. Dat wil zeggen dat je soms geluk hebt en soms pech.

Ik ben nu in Colombia en dit is mijn laatste land in Zuid-Amerika. Vanaf Colombia wilde ik eerst nog naar De Verenigde Staten (Amerika) en dan zou ik naar huis komen. Maar helaas zat het tegen.

Bij sommige landen heb je toestemming van de baas van het land nodig voordat je het land in mag. Die toestemming heet een visum. Voor Amerika had ik toestemming nodig en die heb ik niet gekregen. Nu is het voor mij verboden om naar Amerika te gaan. Dat is voor mij een grote tegenslag. Ik vind dat heel jammer.

Nu kom ik eerder naar huis dan ik dacht. Woensdag 11 juli zal ik al thuiskomen.

Heeeeeel misschien dat jullie mij op school nog zullen zien omdat ik met meester Rein heb afgesproken.

Iedereen die ik niet zie wens ik een hele fijne zomervakantie en ik zie jullie na de zomervakantie allemaal!!

Dit was het laatste verhaal op deze site. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Als je de verhalen nog een keer in het echt wil horen kun je me na de zomervakantie alles vragen!!

Groetjes,

Meester Max.

1. Lanny van der heijden:
    10 juli 2018
    hoi meester max
    ben je door een spin gebeeten de hele school en wij gingen naar drievliet gisteren was
    fijn dat je trug komt

groetjes dikra
  2. Meester Max:
    10 juli 2018
    Hoi Dikra,

Ik ben niet door een spin gebeten. Ook niet door andere enge dieren gelukkig. Nu kom ik weer naar Nederland en daar zijn niet zoveel gevaarlijke dieren.

Tot snel
    Meester Max.
  3. Lanny van der heijden:
    13 juli 2018
    Hoi Max,
    Welkom weer thuis, dat zal best weer even wennen zijn.
    Het einde was een beetje een domper, maar als ik de verhalen zo terug lees hebben jullie echt een mooi avontuur beleefd waar je nog lang van kunt nagenieten. We hebben met de kids de verhalen gelezen en geweldig hoe je een oer Nederlands spreekwoord in je laatste kids verhaal hebt verwerkt, is nu de standaard uitdrukking bij teleurstellingen: soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Wie weet zien we je komende week, sterkte met acclimatiseren, het weer zit lekker mee nu.